Bag enhver effektiv kampagne ligger konkrete indsigter og en klar strategi. Vi arbejder med en lang række værktøjer, der beriger os i forhold til at forstå markedet, vores kunders forretning og deres kunders adfærd.
Indsigt & strategi


Farvel gætterier. Velkommen viden.
Vores DNA er at rådgive brands om brugen af deres DNA. Vi gør brug af analyser, gennemprøvede værktøjer og brandmodeller, der kan hjælpe med at afdække og forstå komplekse marketingproblemstillinger. Og således udgør konkret viden og indsigt fundamentet for vores rådgivning og vores kreative løsninger. Vi arbejder med både detailhandelskæder, brandproducenter, BtB, servicevirksomheder, shoppingcentre og interesseorganisationer.
Under den fælles paraply, Marketsquare Insights, har vi en række analyseværktøjer, der skaber indsigt og bedre grundlag for at træffe beslutninger. Herigennem kan vi kvalificere strategien og målrette aktiviteterne.
Centralt i den fortælling er vores store Shopper Insights-analyse, som tager temperaturen på mere end 3.000 danske forbrugeres købsadfærd på tværs af 16 detailbrancher. Vi måler på alt fra kendskab og præferencer til konkret købsadfærd og argumentationen for samme. For hvad er det egentlig, der afgør, hvor forbrugerne lægger deres penge, gennem hvilke kanaler de gør det og hvad argumenterne herfor er?
Studiet giver overraskende og tankevækkende data, som afslører store forskelle i præferencer og adfærd på tværs af brancher. Analysen giver også ny viden om forbrugernes vægtning af forskellige bæredygtighedskriterier ifm. deres valg af udbyder. Og senest har vi tilført et Retail Brand Power delstudie, der afdækker hvilke udbydere/kæder indenfor hver kategori, som kunderne betragter som værende excellente – og ikke mindst: hvorfor?
Analyserne gennemføres årligt og kan følges op med branche- eller brandspecifikke deep dives.
Customer Journey Trends
Afdækker udviklingen inden for generel købsadfærd gennem hele kunderejsen. Fra de indledende overvejelser til deling af købet.
Category Insights
Går i dybden med kundernes købsadfærd på tværs af 13 brancher og i hele kunderejsen.
Sustainability Buying Behavior
Analysen giver indsigt i, hvor meget bæredygtighed og klima egentlig har indflydelse på forbrugernes køb i forskellige brancher.
Retail Brand Excellence
Hvad er Retail Excellence? Retail Brand Excellence kortlægger brandopfattelsen blandt 75 af landets førende retailere i forhold til imagefaktorer og drivere.
The Corona Impact
The Corona Impact-studiet undersøger den aktuelle coronakrises konsekvenser for købsadfærden.
Brand Insights Express
Få lynhurtig indsigt i brand performance, kampagneperformance eller design og koncept gennem vores nye analyse-setup.

Jens Thrane-Møller
CEO / Partner
Se info
Uddannet Cand.merc. i strategisk planlægning, marketing og med karrierestart i retail, som marketingansvarlig for B2B og B2C brands.
Jens gik ind i bureaubranchen, som kontaktdirektør hos Saatchi & Saatchi og senere adm. direktør hos Republica. Efter et par år som strategikonsulent med speciale i forretningsudvikling vendte Jens i 2008 tilbage til branchen som adm. direktør hos Marketsquare. Han er efterspurgt foredragsholder og har haft flere tillidshverv bl.a.: Bestyrelsesformand for Den Danske Reklameskole og for Dansk Markedsføring, medlem af Repræsentantskabet i Dansk Markedsføring og bestyrelsesmedlem i Detailforum.
Jens bor i Charlottenlund er gift og har 3 børn. Fritiden bruges helst på oplevelser og rejser med familie og venner, eller storsvedende på en mountainbike i skoven.

Camilla Flindt Hjælmhof
COO / Partner
Se info
Camilla er uddannet cand.scient.soc i Public Relations, og indledte de første 10 år af sin bureaukarriere hos Saatchi & Saatchi og Republica. Herefter blev det til 7 år på kundesiden med ansvar for marketing, kommunikation, PR og ledelse, indtil hun i 2013 kom til Marketsquare. Hun har arbejdet med kunder indenfor bl.a. dagligvarer, medier, benzin- og olie, shoppingcentre, NGO’er, spiludbydere, tobak, skønhed, livsstil, børn, bank, forsikring og sport.
Camilla er gift, har 2 børn og bor i Rungsted. Hun bruger sin fritid på familien, venner, sport, kunst, og rejser, og så kan hun slet ikke undvære at læse sin daglige avis. Af den trykte slags vel at mærke.