Kunde
Toyota
Opgave
Social media
Danmarks mest sociale bilmærke
Toyota har Danmarks mest tilfredse og loyale kunder. Så hvordan laver man et social-feed, der har lige så høj kvalitet som bilerne? Sammen med Toyota Danmark har vi udviklet en contentstrategi, som ikke er bundet op på det velkendte årshjul eller taktiske tilbud. I stedet spiller branding, involvering og gode idéer hovedrollen.
Et dynamisk feed
Vi udvikler content i 12 forskellige kategorier, så feedet hele tiden er levende og uforudsigeligt.
Målsætning på 2 ben
Det strategiske mål er at styrke Toyota Danmark som brand. Målsætningen står på 2 ben: kvalificeret kendskab og vedligeholdelse af loyaliteten.
Vi har givet Toyota en lokal stemme
Hvis du følger nogle bilmærker, har du sikkert bemærket de mange flotte billeder. Men det hele ligner også lidt hinanden. Ikke så underligt, for alle bilmærker har billedbanker med biler på solbeskinnede bjergveje. Og det er jo en lille gave til alle os, der vil noget andet. Så vi traf hurtigt et valg om at tænke meget mere på de personer, der sidder bag rattet og skal se vores content.
Ikke bare smarte biler
Frem for konkrete modeller og specifikationer tænker vi i indsigter og idéer. Vi forsøger altid at være relevante og i øjenhøjde og involvere målgruppen, hvor vi kan – og så udvikler vi selvfølgelig content på mediets præmisser.
Kommentarfeltet er altid åbent
Toyotas tilfredse og loyale kunder er også loyale følgere. Derfor åbner vi op for dialog og interaktion, både imellem Toyota og følgerne, men også følgerne imellem. Historier bliver fortalt, viden bliver delt og en fælles form for humor spreder sig i kommentarfeltet.
Det har både en effekt på den eksisterende målgruppe og kunder, der føler sig set og hørt, men også for nytilkomne, der pludselig vil være en del af fællesskabet. Prøv selv.