Kunde
YATAI
Projekt
Brand Identitet
Prisvindende visuel identitet for nyt streetfood-koncept
Yatai betyder ”gadekøkken”. Vi udviklede den visuelle identitet helt fra bunden.
Award
Mobius. Excellence in Brand Identity
Yatai by Jens Rahbek
Jens Rahbek har japanske rødder. Han er også en af ophavsmændene bag Sticks ’n’ Sushi. Så forudsætningerne var i orden, da han skabte et nyt foodkoncept med udgangspunkt i japansk og koreansk gadekøkken. Vi fik opgaven at lave en visuel identitet, der understreger, at Yatai er tilgængeligt, uden dikkedarer og til priser, hvor alle kan være med – men fyldt med god smag og masser af tradition.
Japansk æstetik, dansk uhøjtidelighed
Vi lod os inspirere af Jens’ japanske rødder og de historier, han havde delt med os fra sin opvækst og sine rejser i Asien. Ud kom et markant logo og en visuel identitet (med tilhørende kommunikationsplatform), hvor japansk æstetik, rene linjer og klare farver fik følgeskab af dansk uhøjtidelighed og glimt i øjet i stil og tone. Det blev belønnet med en Mobius Award for Excellence in Brand Identity.